Regulamin sklepu internetowego 

§1 Postanowienia wstępne

 

1. Sklep internetowy Stylowy Baaazar, dostępny jest na profilu Sklepu na platformie Facebook pod

adresem: https://www.facebook.com/stylowybaaazar . Prowadzony jest on przez Paulinę Pytel,

prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Stylowy Baaazar Paulina Pytel, wpisaną do

Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez

Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 9930584626, REGON 123162983.

2. Niniejszy Regulamin (zwany dalej: Regulaminem) skierowany jest do Klientów i określa zasady

oraz tryb zawierania Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu z Klientami, w

szczególności będącymi Konsumentami.

 

§2 Definicje

Poprzez użyte w Regulaminie pojęcia rozumie się:

Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach działalności Sklepu,

której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz

osoba fizyczna zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z

treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w

szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na

podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Sprzedawca - osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Stylowy Baaazar

Paulina Pytel, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)

prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 9930584626, REGON 123162983;

Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu, w tym także Konsument;

Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,

której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność

gospodarczą, która korzysta z usług Sklepu i nie jest Konsumentem, zgodnie z definicją wskazaną

powyżej;

Sklep - sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę na portalu społecznościowym Facebook,

pod adresem internetowym: https://www.facebook.com/stylowybaaazar;

Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu

zawierania umów na odległość (w ramach działalności Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej

obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków

porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;

Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu;

 

Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, składane za pomocą Formularza Zamówienia i

zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą;

Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie za pośrednictwem systemu

SELMO, umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez uzupełnienie

danych osobowych oraz dodanie Produktów do Koszyka, jak również określenie warunków

Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;

Koszyk – element oprogramowania Sklepu za pośrednictwem systemu SELMO, w którym

widoczne są wybrane przez Klienta i oczekujące na płatność przez Klienta Produkty do zakupu, w

którym Klient nie możliwości samodzielnej ingerencji i wprowadzania zmian;

Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między

Klientem a Sprzedawcą;

Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za

pośrednictwem Sklepu (systemu SELMO);

Meta - amerykański konglomerat technologiczny z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii;

Meta Platforms Ireland Limited - spółka, która jest odpowiedzialna za zapewnienie

bezpieczeństwa zamieszczonych na portalu Facebook danych Klienta;

Facebook - platforma społecznościowa stworzona przez Meta, która umożliwia użytkownikom

tworzenie profili, komunikację, udostępnianie treści i interakcję z innymi, na którym znajduje się

profil Sklepu;

Kanał Nadawczy - kanał nadawczy Sklepu na komunikatorze Messenger umożliwiający

Sprzedawcy udostępnianie Klientom, którzy wyrażą taką wolę, jednokierunkowych wiadomości,

takich jak informacje, ogłoszenia, specjalne treści i nie tylko; Klienci, dołączający do kanału

nadawczego mogą czytać i reagować na wiadomości na kanale, a także głosować w ankietach, ale

nie mogą wysyłać wiadomości;

Messenger (poprzednio: Facebook Messenger) – komunikator internetowy stworzony przez Meta,

na którym dany Klient otrzymuje podsumowanie zakupów wygenerowane z systemu SELMO;

Operator Selmo – Selmo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w ul. Lubicz 27/40,

31-503 Kraków, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod

numerem KRS: 0000942376, NIP: 6751756693, REGON: 520149870, której akta rejestrowe

przechowuje Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieście w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy

Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 5150 zł;

Selmo – udostępniane przez Operatora Selmo oprogramowanie komputerowe o nazwie handlowej

Selmo, służące do usprawnienia Sprzedawcy procesu zawierania na odległość umów sprzedaży

Towarów,

 

Serwis Selmo – strona internetowa dostępna pod adresem www.selmo.io, za pośrednictwem której

Sprzedawca może zarejestrować konto, zawrzeć Umowę, oraz uzyskiwać dostęp do Selmo,

Sprzedawca Selmo – Przedsiębiorca korzystający z Selmo, na podstawie Umowy – w tym

wypadku Sklep;

Towar z Selmo – przedmioty materialne, będące przedmiotem Umowy, które jednocześnie nie są

przedmiotami, co do których art. 38 ustawy wymaga złożenia odrębnego oświadczenia, aby

realizacja Umowy mogła rozpocząć się przed upływem terminu na odstąpienie do umowy zawartej

na odległość;

Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2024 r., poz. 1796 ze

zm.).

 

§3 Kontakt ze Sklepem

 

1. Dane kontaktowe Sprzedawcy:

Adres siedziby Sprzedawcy: Stare Żukowice 271C, 33-151 Stare Żukowice

Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@stylowybaaazar.pl

Numer kontaktowy telefonu Sprzedawcy: 789-473-243

Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 36 1140 2004 0000 3102 7670 2448

2. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów

podanych w niniejszym paragrafie.

3. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do czwartku w

godzinach 8.00-15.00 oraz w piątki w godzinach 8.00-12.00.

 

§4 Wymagania techniczne

 

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na

Produkty, niezbędne są: urządzenie (z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową) typu

telefon komórkowy/komputer/laptop, aktywne konto w mediach społecznościowych typu:

Facebook/Messenger/Instagram oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).

 

§5 Informacje ogólne

 

1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności

za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą,

niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą

techniczną Klienta, albo zakłóceniami systemu Selmo.

 

2. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe

jest wyłącznie przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych, umożliwiających

realizację Zamówienia.

3. Ceny Produktów w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają

podatek VAT).

4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, prowizja

bramki płatniczej związana z wyborem sposobu płatności oraz koszt dostawy (w tym opłaty za

transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany w trakcie składania

Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

 

§6 Zasady składania Zamówienia

 

1. W celu złożenia zamówienia można skorzystać z następujących możliwości:

I. zamówienia poprzez Facebook/Messenger/Instagram – poprzez wpisanie w dowolnym czasie

kodu SELMO pod postami sprzedażowymi lub w wiadomości prywatnej skierowanej do Sklepu;

II. zamówienia Live – poprzez wpisanie kodu SELMO w komentarzu lub w wiadomości prywatnej

skierowanej do Sklepu podczas transmisji LIVE;

III. zamówienia telefoniczne;

IV. zamówienia poprzez aplikację SELMO.

2. Przed złożeniem zamówienia po raz pierwszy, Klient zobowiązany jest wysłać wiadomość

prywatną, dowolnej treści, skierowaną do Sklepu za pośrednictwem aplikacji Messenger.

3. Składanie zamówień w poszczególnych formach wskazanych w ust. 1 powyżej odbywa się w

następujący sposób:

I. Zamówienie Facebook, Messenger, Instagram – w celu dokonania Zamówienia należy wejść na

profil Sklepu, a następnie wpisać w komentarzu pod postem sprzedażowym, będącym przedmiotem

zainteresowania lub w wiadomości prywatnej do Sklepu przez aplikację Messenger odpowiedni kod

SELMO Produktu wraz z wariantem koloru i rozmiaru (opcjonalnie). Sprzedawca przy pomocy

komunikatora Messenger udostępni wówczas Klientowi podsumowanie zakupów (koszyk) i

Formularz zamówienia;

II. Zamówienie Live to Zamówienie złożone podczas transmisji Sprzedawcy na żywo. W celu

dokonania zamówienia należy kliknąć w link LIVE, udostępniony m.in. za pomocą Kanału

Nadawczego lub znajdującego się na profilu Sklepu, albo bezpośrednio w aplikacji SELMO. Aby

złożyć Zamówienie należy w czasie transmisji na żywo zamieścić komentarz lub wysłać

wiadomość przez aplikację Messenger, podając odpowiedni kod SELMO, przedstawiony przez

Sprzedawcę wraz z wariantem koloru i rozmiaru (opcjonalnie). Sprzedawca, przy pomocy

 

komunikatora Messenger, udostępni wówczas Klientowi podsumowanie zakupów (koszyk) i

Formularz zamówienia;

III. Zamówienie telefoniczne realizowane jest pod numerem telefonu Sprzedawcy, tj. 789-473-243.

Po otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca dopisuje poszczególne Produkty do profilu Klienta na

komunikatorze Messenger (za pośrednictwem systemu SELMO) i udostępnia Klientowi

podsumowanie zakupów (koszyk) oraz Formularz zamówienia za pośrednictwem komunikatora

Messenger;

IV. Zamówienie poprzez aplikację SELMO następuje po zainstalowaniu na urządzeniu Klienta ww.

aplikacji, a następnie poprzez wybranie przez Klienta interesującego go Produktu w aplikacji

SELMO z profilu Sklepu do Koszyka (po kliknięciu w ikonę „Dodaj”), następnie po

przekierowaniu w aplikacji do Produktu - Klient powinien wybrać wariant koloru i rozmiaru

(opcjonalnie), wypełnić niezbędne dane osobowe i dane konieczne do doręczenia, a wymagane

przez aplikację i potwierdzić zakup (przy Zamówieniu przez aplikację SELMO w aplikacji

automatycznie generuje się Formularz zamówienia).

4. Należy pamiętać, że jeśli Klient chce mieć połączone zakupy, których dokonuje za

pośrednictwem aplikacji SELMO oraz aplikacji Facebook, musi zalogować się w aplikacji SELMO

analogicznymi danymi, jak w aplikacji Facebook. W przeciwnym razie, Klient będzie miał

realizowane odrębnie Zamówienia.

5. Podsumowanie zakupów i Formularz zamówienia udostępniane przy Zamówieniach Facebook,

Messenger, Instagram oraz Zamówieniach Live zostaje wygenerowany automatycznie przez

oprogramowanie systemu Selmo.

6. Po dokonaniu Zamówienia, poprzez wpisanie kodu SELMO, Klient nie może samodzielnie

anulować danego Zamówienia. Anulowanie zamówienia jest możliwe wyłącznie poprzez kontakt

telefoniczny ze Sprzedawcą w okresie 48 godzin od złożenia Zamówienia. Klienci są proszeni o

przemyślane zakupy, gdyż Klient nie może samodzielnie usuwać Produktów z Koszyka.

6. Aby dokonać Zamówienia przez Formularz zamówienia, po otrzymaniu podsumowania należy:

a) kliknąć przycisk „Przejdź do zamówienia” przed upływem 48 godzin od złożenia Zamówienia;

b) uzupełnić Formularz poprzez wpisanie danych osobowych Klienta oraz adresu, na który ma

nastąpić dostawa Produktu (lub potwierdzić go),

c) wybrać sposób dostawy Produktu (rodzaj przesyłki) – dostępne u Sprzedawcy sposoby dostawy

wskazane są w § 7 poniżej;

d) wybrać opcje: -„Paczka ZAMKNIĘTA” (co oznacza prośbę o niezwłoczne wysłanie paczki) -

„Paczka OTWARTA” (co oznacza, aby jeszcze nie wysyłać paczki, ponieważ Klient będzie jeszcze

dobierał nowe Produkty). Sprzedawca umożliwia posiadanie „otwartej” paczki przez 6 kolejnych

dni – po upływie tego okresu, system SELMO automatycznie „zamyka” paczkę i kieruje

 

Zamówienie Klienta do realizacji. Jeżeli Klient nie „zamknie” samodzielnie paczki przed upływem

okresu 6 dni, a dobierze nowe Produkty, których nie opłaci przez upływem okresu 6 dni lub które

zostaną opłacone, ale środki nie zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sprzedawcy (w

przypadku wyboru przelewu tradycyjnego), wówczas system SELMO podzieli Zamówienia na dwa

odrębne, co po stronie Klienta wygeneruje konieczność opłacenia dwóch przesyłek;

UWAGA – przy paczce „otwartej” Zamówienie musi być opłacone z góry, na bieżąco;

e) zapoznać się z treścią i zaakceptować treść Regulaminu;

f) kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” oraz sfinalizować płatność - Produkty należy opłacić z góry

przed upływem 48 godzin od otrzymania podsumowania. Aby dokonać płatności, należy wybrać

jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od wyboru sposobu płatności, opłacić

Zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu.

 

§7 Oferowane metody dostawy oraz płatności

 

1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:

a) Przesyłka kurierska na adres wskazany przez Klienta - 19 zł;

b) Przesyłka kurierska do automatu - Paczkomat InPost - 18 zł;

c) Przesyłka nierejestrowana (list zwykły) Pocztą Polską – od 6,80 zł – według wagi (wycena

przesyłki zostanie przedstawiona Klientowi w wiadomości za pośrednictwem aplikacji Messenger

w zależności od ostatecznej wagi Zamówienia) – czas realizacji do 30 dni roboczych;

d) Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Stare Żukowice 271C, 33-151 Stare Żukowice, od

poniedziałku do czwartku w godzinach 8.00-15.00 oraz w piątki w godzinach 8.00-12.00, po

uprzednim powiadomieniu Sprzedawcy o chęci odbioru Zamówienia i ustalenia ze Sprzedawcą

godziny odbioru.

2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

a) Płatność przy odbiorze (wyłącznie w przypadku odbioru osobistego);

b) Płatność przelewem tradycyjnym (standardowym) na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tytule

przelewu musi być podany numer Zamówienia) – księgowanie trwa od 1-3 dni roboczych;

c) Płatności elektroniczne (przelew online/BLIK + opłata prowizyjna - 1,69% od łącznej wartości

Produktów w Zamówieniu).

 

§8 Wykonanie umowy sprzedaży

 

1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu

przez Klienta zamówienia telefonicznego bądź też zamówienia za pomocą Formularza zamówienia

w Sklepie, zgodnie ze sposobami, przedstawionymi w § 6 Regulaminu, po zakończeniu procedury

tam określonej, w zależności od wyboru danego sposobu przez Klienta.

 

2. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz

jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego

przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej

wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta,

która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu

do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.

3. Czas realizacji Zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży do

realizacji wysyłki. W przypadku wyboru przez Klienta:

a) płatności przelewem lub płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do dokonania

płatności w terminie 24 godzin od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie

zamówienie zostanie anulowane;

b) płatności przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient zobowiązany jest dokonać płatności przy

odbiorze przesyłki, przy czym przesyłka musi zostać odebrana i opłacona w terminie 2 dni

roboczych od dnia złożenia Zamówienia.

5. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez

Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas

składania Zamówienia.

6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w przypadku wyboru przez

Klienta sposobu płatności przelewem / płatności elektronicznej - od dnia uznania rachunku

bankowego Sprzedawcy.

7. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do

odbioru przez Klienta po wcześniejszym kontakcie telefonicznym ze Sklepem/Sprzedawcą i

umówieniem terminu na odbiór.

8. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski. Dostawa Produktu do Klienta jest

odpłatna. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są

wskazywane Klientowi w Regulaminie, na profilu Sklepu oraz w trakcie składania Zamówienia, w

tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

9. Odbiór osobisty Produktu w siedzibie sklepu przez Klienta jest bezpłatny.

10. W przypadku braku odbioru Produktu, który został wysłany i już opłacony przez Klienta

(płatność przelewem, płatności elektroniczne), Sprzedawca wezwie Klienta pisemnie do odbioru

Produktu (osobistego lub w drodze ponownej wysyłki) i uiszczenia kosztów jego ponownego

wysłania we wskazanym terminie, pod rygorem odstąpienia przez Sprzedawcę od umowy. W

wypadku braku odbioru Produktu bądź braku uiszczenia kosztów ponownej wysyłki, Sprzedawca

jest uprawniony do odstąpienia od umowy. Sprzedawca może w takim wypadku dochodzić od

Klienta naprawienia szkody wynikłej z braku odebrania Produktu i zwrotu poniesionych,

 

dodatkowych kosztów. Po odstąpieniu od umowy, Sprzedawca jest uprawniony do ponownej

sprzedaży Produktu.

11. W przypadku braku odbioru Produktu, który nie został opłacony przez Klienta (płatność za

pobraniem, płatność przy odbiorze osobistym), Sprzedawca wezwie Klienta do odbioru Produktu

(osobistego lub w drodze ponownej wysyłki) i uiszczenia ceny, kosztów pierwotnej wysyłki i

kosztów jego ponownego wysłania, pod rygorem odstąpienia od umowy. W wypadku braku odbioru

Produktu bądź braku uiszczenia ceny i kosztów wysyłki, Sprzedawca jest uprawniony do

odstąpienia od umowy. Sprzedawca może w takim wypadku dochodzić od Klienta naprawienia

szkody wynikłej z braku odebrania Produktu, w szczególności poniesionych kosztów lub

utraconych korzyści. Po odstąpieniu od umowy, Sprzedawca jest uprawniony do ponownej

sprzedaży Produktu.

 

§ 9 Prawo odstąpienia od umowy

 

1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny oraz

bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy.

2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od doręczenia Produktu Konsumentowi lub

wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele

Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1

biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.

3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od

Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta

oświadczenia przed upływem tego terminu.

4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą poczty tradycyjnej lub kurierem na adres siedziby

Sklepu, osobiście bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail

Sprzedawcy. Dane kontaktowe Sprzedawcy zostały przedstawione w § 3 Regulaminu.

Oświadczenie można złożyć również na dowolnym formularzu zwrotu, np. stanowiącym załącznik

nr 2 do Ustawy, pobranym z Internetu bądź napisanym odręcznie.

5. W przypadku skutecznego i terminowego odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę

uważa się za niezawartą.

6. W przypadku skutecznego i terminowego odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca

Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia

Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty

dostarczenia najtańszym sposobem wysyłki oferowanym przez Sprzedawcę, z wyjątkiem

dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia.

 

7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały

przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne

rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może

wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu

dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Konsument zobowiązany jest odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym

Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym złożył Sprzedawcy

oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle

Produkt przed upływem terminu 14 dni, przy czym przez odesłanie produktu rozumie się jego

nadanie pocztą tradycyjną (list/przesyłka), przekazanie kurierowi lub umieszczenie Produktu w

automacie Paczkomat (nadanie paczki na adres siedziby Sklepu). Konsument ponosi bezpośrednie

koszty zwrotu Produktu.

9. Konsument, może dokonać zwrotu Produktu także osobiście w siedzibie Sklepu pod adresem:

Stare Żukowice 271C, 33-151 Stare Żukowice, od poniedziałku do czwartku w godzinach 8.00-

15.00 oraz w piątki w godzinach 8.00-12.00, po uprzednim powiadomieniu telefonicznie

Sprzedawcy o chęci zwrotu Produktu i ustaleniu bezpośrednio ze Sprzedawcą terminu zwrotu w

siedzibie Sklepu.

10. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w

sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W

związku z powyższym, w przypadku zwrotu towaru brudnego, uszkodzonego lub zniszczonego,

Konsument jest zobowiązany do naprawienia wynikłej stąd szkody w postaci zmniejszenia wartości

Produktu, kosztów naprawy lub czyszczenia Produktu, względnie całkowitej utraty jego wartości.

Sprzedawca może w tym zakresie dokonać potrącenia wierzytelności o naprawienie szkody z

wierzytelnością Kupującego o zwrot ceny, jeżeli obie te wierzytelności będą istnieć i będą

wymagalne.

11. W przypadku dokonywania zwrotu Produktu w postaci obuwia, Konsument powinien dokonać

zwrotu w kartonowym opakowaniu, chroniącym i zabezpieczającym przez uszkodzeniem

(wgniecenie, dziura, itp.) oryginalne opakowanie, w jakim doręczono Konsumentowi obuwie. W

sytuacji, gdy Konsument zwróci obuwie bez oryginalnego opakowania, w jakim mu je doręczono

lub w uszkodzonym opakowaniu oryginalnym albo niezdatnym do ponownego wykorzystania (np.

popisane, oklejone taśmą lub folią, itp.), wówczas Sprzedawca ma możliwość pomniejszenia

wartości zwracanej płatności (potrącenia) o koszty utraconych korzyści, związanych z brakiem

możliwości wykorzystania opakowania obuwia do ponownej sprzedaży Produktu.

12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w

przypadkach wskazanych w art. 38 ust.1 Ustawy, w szczególności w odniesieniu do Umowy:

 

a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według

specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,

której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów

higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – np. bielizna, biżuteria.

 

§ 11 Reklamacja

 

1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty. W ofercie sprzedaży szczegółowo opisany jest stan i

właściwości każdego Produktu.

2. W przypadku wystąpienia wady Produktu zakupionego u Sprzedawcy, Klient ma prawo do

reklamacji w oparciu o przepisy rozdziału 5a Ustawy w przypadku Konsumentów oraz przepisy

dotyczące rękojmi w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r Kodeks cywilny (Dz.U. z 2024 r., poz. 1061

ze zm.) w przypadku Klientów, będących Przedsiębiorcami.

3. Sprzedawca odpowiada za zgodność Produktu z umową w rozumieniu art. 43b Ustawy, istniejący

w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.

4. Klient może żądać naprawy lub wymiany Produktu, a w przypadkach określonych w Ustawie -

złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy.

5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie

14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

6. Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres siedziby

Sprzedawcy, podany w § 3 niniejszego Regulaminu, na koszt Sprzedawcy.

 

§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych

sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników

konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona

konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami

internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych

sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

 

a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o

którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r.

poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze

Sprzedawcą,

b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji

Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014

r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie

polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,

c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a

Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika

konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona

konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),

d) Klient może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod

adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym

 

1. Dane osobowe Klientów przetwarza się zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i

Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z

przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz

uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako RODO.

2. Przetwarzanie odbywa się na podstawie artykułu 6 ust. 1 pkt. a i b RODO.

3. Dane osobowe Klientów zbierane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego

zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu

marketingowym.

4. Administratorem danych osobowych Klientów sprzedaży są Sprzedawca (dane kontaktowe są

podane w § 3 Regulaminu), Operator Selmo oraz Meta Platforms Ireland Limited.

5. Odbiorcą danych osobowych w serwisie Selmo mogą być: osoby zatrudnione oraz

podwykonawcy, podmioty świadczące usługi hostingu Serwisu oraz Aplikacji, dostawcy narzędzi

analitycznych, reklamowych i innych, które wspomagają marketing internetowy, operatorzy portali

społecznościowych, z którymi zintegrowane jest Selmo, podmiotom świadczącym na rzecz

Operatora Selmo usługi księgowe, prawne, z zakresu wsparcia IT oraz doradcze, organom

skarbowym, sądy i inne urzędy, bankom oraz operatorom usług płatniczych.

6. Odbiorcą danych osobowych Klientów podczas składania zamówień mogą być produkty Meta,

np. Facebook, Messenger czy Instagram, a także Partnerzy Facebook, dostawcy usług dla Facebook

oraz osoby trzecie współpracujące z Facebook.

 

7. Odbiorcą danych osobowych u Sprzedawcy mogą być osoby zatrudnione przez Sprzedawcę.

8. Dokonując Zamówienia, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnych

do realizacji umowy sprzedaży.

9. Dane osobowe Klientów Sprzedawcy, mogą być przekazywane poza Europejski Obszar

Gospodarczy, gdy jest to niezbędne do prawidłowego świadczenia usług, w związku z technicznymi

uwarunkowaniami bądź obowiązkami prawnymi. Każdorazowo dzieje się to jednak na podstawie

instrumentów prawnych zapewniających odpowiedni poziom ochrony, w szczególności

standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.

10. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratorów innych niż

Sprzedawca, Klient znajdzie na stronie internetowej Operator Selmo: https://www.selmo.io/politic,

a także na stronach internetowych Facebook:

https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0

https://www.facebook.com/legal/controller_addendum .

11. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub

przesyłką kurierską, Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu

przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Sprzedawcy.

12. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą

płatniczą Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi

obsługującemu powyższe płatności w Sklepie.

13. Klient ma prawo do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do

wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych. Klient ma

prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem

przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

14. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w

Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem

możliwości zawarcia tejże umowy.

15. Klient może zgłaszać do Sprzedawcy skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego

danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.

16. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych

Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw

przyznanych na mocy RODO.

17. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane

osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a

po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może

podnosić Sprzedawca i jakie mogą być podnoszone wobec niego.

 

18. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane

osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania

umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.

19. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia, o którym mowa w ust. 17 i

18 powyżej wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z

prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.

 

§ 14 Postanowienia końcowe

 

1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim i zgodnie z przepisami prawa

polskiego.

2. Regulamin jest opublikowany na profilu Sklepu na portalu społecznościowym Facebook.

3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to

jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany

wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

4. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 - dniowym

wyprzedzeniem, zamieszczając nowy tekst Regulaminu na profilu Sklepu na portalu Facebook.

5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące

przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą

elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta czy ustawy o ochronie danych osobowych.

Zapisz się do newslettera
Bądź na bieżąco z nowościami i okazjami
Sklep na platformie
Selmo