Regulamin sklepu internetowego
§1 Postanowienia wstępne
1. Sklep internetowy Stylowy Baaazar, dostępny jest na profilu Sklepu na platformie Facebook pod
adresem: https://www.facebook.com/stylowybaaazar . Prowadzony jest on przez Paulinę Pytel,
prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Stylowy Baaazar Paulina Pytel, wpisaną do
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez
Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 9930584626, REGON 123162983.
2. Niniejszy Regulamin (zwany dalej: Regulaminem) skierowany jest do Klientów i określa zasady
oraz tryb zawierania Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu z Klientami, w
szczególności będącymi Konsumentami.
§2 Definicje
Poprzez użyte w Regulaminie pojęcia rozumie się:
Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach działalności Sklepu,
której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz
osoba fizyczna zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z
treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sprzedawca - osoba fizyczna, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Stylowy Baaazar
Paulina Pytel, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
prowadzonej przez Ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 9930584626, REGON 123162983;
Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu, w tym także Konsument;
Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną,
której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność
gospodarczą, która korzysta z usług Sklepu i nie jest Konsumentem, zgodnie z definicją wskazaną
powyżej;
Sklep - sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę na portalu społecznościowym Facebook,
pod adresem internetowym: https://www.facebook.com/stylowybaaazar;
Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (w ramach działalności Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu;
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, składane za pomocą Formularza Zamówienia i
zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą;
Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie za pośrednictwem systemu
SELMO, umożliwiający Klientowi złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez uzupełnienie
danych osobowych oraz dodanie Produktów do Koszyka, jak również określenie warunków
Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;
Koszyk – element oprogramowania Sklepu za pośrednictwem systemu SELMO, w którym
widoczne są wybrane przez Klienta i oczekujące na płatność przez Klienta Produkty do zakupu, w
którym Klient nie możliwości samodzielnej ingerencji i wprowadzania zmian;
Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między
Klientem a Sprzedawcą;
Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za
pośrednictwem Sklepu (systemu SELMO);
Meta - amerykański konglomerat technologiczny z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii;
Meta Platforms Ireland Limited - spółka, która jest odpowiedzialna za zapewnienie
bezpieczeństwa zamieszczonych na portalu Facebook danych Klienta;
Facebook - platforma społecznościowa stworzona przez Meta, która umożliwia użytkownikom
tworzenie profili, komunikację, udostępnianie treści i interakcję z innymi, na którym znajduje się
profil Sklepu;
Kanał Nadawczy - kanał nadawczy Sklepu na komunikatorze Messenger umożliwiający
Sprzedawcy udostępnianie Klientom, którzy wyrażą taką wolę, jednokierunkowych wiadomości,
takich jak informacje, ogłoszenia, specjalne treści i nie tylko; Klienci, dołączający do kanału
nadawczego mogą czytać i reagować na wiadomości na kanale, a także głosować w ankietach, ale
nie mogą wysyłać wiadomości;
Messenger (poprzednio: Facebook Messenger) – komunikator internetowy stworzony przez Meta,
na którym dany Klient otrzymuje podsumowanie zakupów wygenerowane z systemu SELMO;
Operator Selmo – Selmo spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w ul. Lubicz 27/40,
31-503 Kraków, zarejestrowaną w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS: 0000942376, NIP: 6751756693, REGON: 520149870, której akta rejestrowe
przechowuje Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieście w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 5150 zł;
Selmo – udostępniane przez Operatora Selmo oprogramowanie komputerowe o nazwie handlowej
Selmo, służące do usprawnienia Sprzedawcy procesu zawierania na odległość umów sprzedaży
Towarów,
Serwis Selmo – strona internetowa dostępna pod adresem www.selmo.io, za pośrednictwem której
Sprzedawca może zarejestrować konto, zawrzeć Umowę, oraz uzyskiwać dostęp do Selmo,
Sprzedawca Selmo – Przedsiębiorca korzystający z Selmo, na podstawie Umowy – w tym
wypadku Sklep;
Towar z Selmo – przedmioty materialne, będące przedmiotem Umowy, które jednocześnie nie są
przedmiotami, co do których art. 38 ustawy wymaga złożenia odrębnego oświadczenia, aby
realizacja Umowy mogła rozpocząć się przed upływem terminu na odstąpienie do umowy zawartej
na odległość;
Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2024 r., poz. 1796 ze
zm.).
§3 Kontakt ze Sklepem
1. Dane kontaktowe Sprzedawcy:
Adres siedziby Sprzedawcy: Stare Żukowice 271C, 33-151 Stare Żukowice
Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@stylowybaaazar.pl
Numer kontaktowy telefonu Sprzedawcy: 789-473-243
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 36 1140 2004 0000 3102 7670 2448
2. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów
podanych w niniejszym paragrafie.
3. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą od poniedziałku do czwartku w
godzinach 8.00-15.00 oraz w piątki w godzinach 8.00-12.00.
§4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na
Produkty, niezbędne są: urządzenie (z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową) typu
telefon komórkowy/komputer/laptop, aktywne konto w mediach społecznościowych typu:
Facebook/Messenger/Instagram oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§5 Informacje ogólne
1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności
za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą,
niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą
techniczną Klienta, albo zakłóceniami systemu Selmo.
2. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe
jest wyłącznie przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych, umożliwiających
realizację Zamówienia.
3. Ceny Produktów w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają
podatek VAT).
4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, prowizja
bramki płatniczej związana z wyborem sposobu płatności oraz koszt dostawy (w tym opłaty za
transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany w trakcie składania
Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
§6 Zasady składania Zamówienia
1. W celu złożenia zamówienia można skorzystać z następujących możliwości:
I. zamówienia poprzez Facebook/Messenger/Instagram – poprzez wpisanie w dowolnym czasie
kodu SELMO pod postami sprzedażowymi lub w wiadomości prywatnej skierowanej do Sklepu;
II. zamówienia Live – poprzez wpisanie kodu SELMO w komentarzu lub w wiadomości prywatnej
skierowanej do Sklepu podczas transmisji LIVE;
III. zamówienia telefoniczne;
IV. zamówienia poprzez aplikację SELMO.
2. Przed złożeniem zamówienia po raz pierwszy, Klient zobowiązany jest wysłać wiadomość
prywatną, dowolnej treści, skierowaną do Sklepu za pośrednictwem aplikacji Messenger.
3. Składanie zamówień w poszczególnych formach wskazanych w ust. 1 powyżej odbywa się w
następujący sposób:
I. Zamówienie Facebook, Messenger, Instagram – w celu dokonania Zamówienia należy wejść na
profil Sklepu, a następnie wpisać w komentarzu pod postem sprzedażowym, będącym przedmiotem
zainteresowania lub w wiadomości prywatnej do Sklepu przez aplikację Messenger odpowiedni kod
SELMO Produktu wraz z wariantem koloru i rozmiaru (opcjonalnie). Sprzedawca przy pomocy
komunikatora Messenger udostępni wówczas Klientowi podsumowanie zakupów (koszyk) i
Formularz zamówienia;
II. Zamówienie Live to Zamówienie złożone podczas transmisji Sprzedawcy na żywo. W celu
dokonania zamówienia należy kliknąć w link LIVE, udostępniony m.in. za pomocą Kanału
Nadawczego lub znajdującego się na profilu Sklepu, albo bezpośrednio w aplikacji SELMO. Aby
złożyć Zamówienie należy w czasie transmisji na żywo zamieścić komentarz lub wysłać
wiadomość przez aplikację Messenger, podając odpowiedni kod SELMO, przedstawiony przez
Sprzedawcę wraz z wariantem koloru i rozmiaru (opcjonalnie). Sprzedawca, przy pomocy
komunikatora Messenger, udostępni wówczas Klientowi podsumowanie zakupów (koszyk) i
Formularz zamówienia;
III. Zamówienie telefoniczne realizowane jest pod numerem telefonu Sprzedawcy, tj. 789-473-243.
Po otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca dopisuje poszczególne Produkty do profilu Klienta na
komunikatorze Messenger (za pośrednictwem systemu SELMO) i udostępnia Klientowi
podsumowanie zakupów (koszyk) oraz Formularz zamówienia za pośrednictwem komunikatora
Messenger;
IV. Zamówienie poprzez aplikację SELMO następuje po zainstalowaniu na urządzeniu Klienta ww.
aplikacji, a następnie poprzez wybranie przez Klienta interesującego go Produktu w aplikacji
SELMO z profilu Sklepu do Koszyka (po kliknięciu w ikonę „Dodaj”), następnie po
przekierowaniu w aplikacji do Produktu - Klient powinien wybrać wariant koloru i rozmiaru
(opcjonalnie), wypełnić niezbędne dane osobowe i dane konieczne do doręczenia, a wymagane
przez aplikację i potwierdzić zakup (przy Zamówieniu przez aplikację SELMO w aplikacji
automatycznie generuje się Formularz zamówienia).
4. Należy pamiętać, że jeśli Klient chce mieć połączone zakupy, których dokonuje za
pośrednictwem aplikacji SELMO oraz aplikacji Facebook, musi zalogować się w aplikacji SELMO
analogicznymi danymi, jak w aplikacji Facebook. W przeciwnym razie, Klient będzie miał
realizowane odrębnie Zamówienia.
5. Podsumowanie zakupów i Formularz zamówienia udostępniane przy Zamówieniach Facebook,
Messenger, Instagram oraz Zamówieniach Live zostaje wygenerowany automatycznie przez
oprogramowanie systemu Selmo.
6. Po dokonaniu Zamówienia, poprzez wpisanie kodu SELMO, Klient nie może samodzielnie
anulować danego Zamówienia. Anulowanie zamówienia jest możliwe wyłącznie poprzez kontakt
telefoniczny ze Sprzedawcą w okresie 48 godzin od złożenia Zamówienia. Klienci są proszeni o
przemyślane zakupy, gdyż Klient nie może samodzielnie usuwać Produktów z Koszyka.
6. Aby dokonać Zamówienia przez Formularz zamówienia, po otrzymaniu podsumowania należy:
a) kliknąć przycisk „Przejdź do zamówienia” przed upływem 48 godzin od złożenia Zamówienia;
b) uzupełnić Formularz poprzez wpisanie danych osobowych Klienta oraz adresu, na który ma
nastąpić dostawa Produktu (lub potwierdzić go),
c) wybrać sposób dostawy Produktu (rodzaj przesyłki) – dostępne u Sprzedawcy sposoby dostawy
wskazane są w § 7 poniżej;
d) wybrać opcje: -„Paczka ZAMKNIĘTA” (co oznacza prośbę o niezwłoczne wysłanie paczki) -
„Paczka OTWARTA” (co oznacza, aby jeszcze nie wysyłać paczki, ponieważ Klient będzie jeszcze
dobierał nowe Produkty). Sprzedawca umożliwia posiadanie „otwartej” paczki przez 6 kolejnych
dni – po upływie tego okresu, system SELMO automatycznie „zamyka” paczkę i kieruje
Zamówienie Klienta do realizacji. Jeżeli Klient nie „zamknie” samodzielnie paczki przed upływem
okresu 6 dni, a dobierze nowe Produkty, których nie opłaci przez upływem okresu 6 dni lub które
zostaną opłacone, ale środki nie zostaną zaksięgowane na rachunku bankowym Sprzedawcy (w
przypadku wyboru przelewu tradycyjnego), wówczas system SELMO podzieli Zamówienia na dwa
odrębne, co po stronie Klienta wygeneruje konieczność opłacenia dwóch przesyłek;
UWAGA – przy paczce „otwartej” Zamówienie musi być opłacone z góry, na bieżąco;
e) zapoznać się z treścią i zaakceptować treść Regulaminu;
f) kliknąć przycisk “Kupuję i płacę” oraz sfinalizować płatność - Produkty należy opłacić z góry
przed upływem 48 godzin od otrzymania podsumowania. Aby dokonać płatności, należy wybrać
jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od wyboru sposobu płatności, opłacić
Zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu.
§7 Oferowane metody dostawy oraz płatności
1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
a) Przesyłka kurierska na adres wskazany przez Klienta - 19 zł;
b) Przesyłka kurierska do automatu - Paczkomat InPost - 18 zł;
c) Przesyłka nierejestrowana (list zwykły) Pocztą Polską – od 6,80 zł – według wagi (wycena
przesyłki zostanie przedstawiona Klientowi w wiadomości za pośrednictwem aplikacji Messenger
w zależności od ostatecznej wagi Zamówienia) – czas realizacji do 30 dni roboczych;
d) Odbiór osobisty dostępny pod adresem: Stare Żukowice 271C, 33-151 Stare Żukowice, od
poniedziałku do czwartku w godzinach 8.00-15.00 oraz w piątki w godzinach 8.00-12.00, po
uprzednim powiadomieniu Sprzedawcy o chęci odbioru Zamówienia i ustalenia ze Sprzedawcą
godziny odbioru.
2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
a) Płatność przy odbiorze (wyłącznie w przypadku odbioru osobistego);
b) Płatność przelewem tradycyjnym (standardowym) na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tytule
przelewu musi być podany numer Zamówienia) – księgowanie trwa od 1-3 dni roboczych;
c) Płatności elektroniczne (przelew online/BLIK + opłata prowizyjna - 1,69% od łącznej wartości
Produktów w Zamówieniu).
§8 Wykonanie umowy sprzedaży
1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta zamówienia telefonicznego bądź też zamówienia za pomocą Formularza zamówienia
w Sklepie, zgodnie ze sposobami, przedstawionymi w § 6 Regulaminu, po zakończeniu procedury
tam określonej, w zależności od wyboru danego sposobu przez Klienta.
2. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego
przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej
wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta,
która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu
do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży.
3. Czas realizacji Zamówienia wynosi do 7 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży do
realizacji wysyłki. W przypadku wyboru przez Klienta:
a) płatności przelewem lub płatności elektronicznych, Klient zobowiązany jest do dokonania
płatności w terminie 24 godzin od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie
zamówienie zostanie anulowane;
b) płatności przy odbiorze osobistym przesyłki, Klient zobowiązany jest dokonać płatności przy
odbiorze przesyłki, przy czym przesyłka musi zostać odebrana i opłacona w terminie 2 dni
roboczych od dnia złożenia Zamówienia.
5. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez
Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie, w sposób wybrany przez Klienta podczas
składania Zamówienia.
6. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w przypadku wyboru przez
Klienta sposobu płatności przelewem / płatności elektronicznej - od dnia uznania rachunku
bankowego Sprzedawcy.
7. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do
odbioru przez Klienta po wcześniejszym kontakcie telefonicznym ze Sklepem/Sprzedawcą i
umówieniem terminu na odbiór.
8. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski. Dostawa Produktu do Klienta jest
odpłatna. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są
wskazywane Klientowi w Regulaminie, na profilu Sklepu oraz w trakcie składania Zamówienia, w
tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
9. Odbiór osobisty Produktu w siedzibie sklepu przez Klienta jest bezpłatny.
10. W przypadku braku odbioru Produktu, który został wysłany i już opłacony przez Klienta
(płatność przelewem, płatności elektroniczne), Sprzedawca wezwie Klienta pisemnie do odbioru
Produktu (osobistego lub w drodze ponownej wysyłki) i uiszczenia kosztów jego ponownego
wysłania we wskazanym terminie, pod rygorem odstąpienia przez Sprzedawcę od umowy. W
wypadku braku odbioru Produktu bądź braku uiszczenia kosztów ponownej wysyłki, Sprzedawca
jest uprawniony do odstąpienia od umowy. Sprzedawca może w takim wypadku dochodzić od
Klienta naprawienia szkody wynikłej z braku odebrania Produktu i zwrotu poniesionych,
dodatkowych kosztów. Po odstąpieniu od umowy, Sprzedawca jest uprawniony do ponownej
sprzedaży Produktu.
11. W przypadku braku odbioru Produktu, który nie został opłacony przez Klienta (płatność za
pobraniem, płatność przy odbiorze osobistym), Sprzedawca wezwie Klienta do odbioru Produktu
(osobistego lub w drodze ponownej wysyłki) i uiszczenia ceny, kosztów pierwotnej wysyłki i
kosztów jego ponownego wysłania, pod rygorem odstąpienia od umowy. W wypadku braku odbioru
Produktu bądź braku uiszczenia ceny i kosztów wysyłki, Sprzedawca jest uprawniony do
odstąpienia od umowy. Sprzedawca może w takim wypadku dochodzić od Klienta naprawienia
szkody wynikłej z braku odebrania Produktu, w szczególności poniesionych kosztów lub
utraconych korzyści. Po odstąpieniu od umowy, Sprzedawca jest uprawniony do ponownej
sprzedaży Produktu.
§ 9 Prawo odstąpienia od umowy
1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny oraz
bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 Ustawy.
2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od doręczenia Produktu Konsumentowi lub
wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele
Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1
biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od
Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta
oświadczenia przed upływem tego terminu.
4. Oświadczenie może być wysłane za pomocą poczty tradycyjnej lub kurierem na adres siedziby
Sklepu, osobiście bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail
Sprzedawcy. Dane kontaktowe Sprzedawcy zostały przedstawione w § 3 Regulaminu.
Oświadczenie można złożyć również na dowolnym formularzu zwrotu, np. stanowiącym załącznik
nr 2 do Ustawy, pobranym z Internetu bądź napisanym odręcznie.
5. W przypadku skutecznego i terminowego odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę
uważa się za niezawartą.
6. W przypadku skutecznego i terminowego odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca
Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty
dostarczenia najtańszym sposobem wysyłki oferowanym przez Sprzedawcę, z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia.
7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały
przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne
rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca może
wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu
dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Konsument zobowiązany jest odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym
Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym złożył Sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle
Produkt przed upływem terminu 14 dni, przy czym przez odesłanie produktu rozumie się jego
nadanie pocztą tradycyjną (list/przesyłka), przekazanie kurierowi lub umieszczenie Produktu w
automacie Paczkomat (nadanie paczki na adres siedziby Sklepu). Konsument ponosi bezpośrednie
koszty zwrotu Produktu.
9. Konsument, może dokonać zwrotu Produktu także osobiście w siedzibie Sklepu pod adresem:
Stare Żukowice 271C, 33-151 Stare Żukowice, od poniedziałku do czwartku w godzinach 8.00-
15.00 oraz w piątki w godzinach 8.00-12.00, po uprzednim powiadomieniu telefonicznie
Sprzedawcy o chęci zwrotu Produktu i ustaleniu bezpośrednio ze Sprzedawcą terminu zwrotu w
siedzibie Sklepu.
10. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W
związku z powyższym, w przypadku zwrotu towaru brudnego, uszkodzonego lub zniszczonego,
Konsument jest zobowiązany do naprawienia wynikłej stąd szkody w postaci zmniejszenia wartości
Produktu, kosztów naprawy lub czyszczenia Produktu, względnie całkowitej utraty jego wartości.
Sprzedawca może w tym zakresie dokonać potrącenia wierzytelności o naprawienie szkody z
wierzytelnością Kupującego o zwrot ceny, jeżeli obie te wierzytelności będą istnieć i będą
wymagalne.
11. W przypadku dokonywania zwrotu Produktu w postaci obuwia, Konsument powinien dokonać
zwrotu w kartonowym opakowaniu, chroniącym i zabezpieczającym przez uszkodzeniem
(wgniecenie, dziura, itp.) oryginalne opakowanie, w jakim doręczono Konsumentowi obuwie. W
sytuacji, gdy Konsument zwróci obuwie bez oryginalnego opakowania, w jakim mu je doręczono
lub w uszkodzonym opakowaniu oryginalnym albo niezdatnym do ponownego wykorzystania (np.
popisane, oklejone taśmą lub folią, itp.), wówczas Sprzedawca ma możliwość pomniejszenia
wartości zwracanej płatności (potrącenia) o koszty utraconych korzyści, związanych z brakiem
możliwości wykorzystania opakowania obuwia do ponownej sprzedaży Produktu.
12. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w
przypadkach wskazanych w art. 38 ust.1 Ustawy, w szczególności w odniesieniu do Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu – np. bielizna, biżuteria.
§ 11 Reklamacja
1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty. W ofercie sprzedaży szczegółowo opisany jest stan i
właściwości każdego Produktu.
2. W przypadku wystąpienia wady Produktu zakupionego u Sprzedawcy, Klient ma prawo do
reklamacji w oparciu o przepisy rozdziału 5a Ustawy w przypadku Konsumentów oraz przepisy
dotyczące rękojmi w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r Kodeks cywilny (Dz.U. z 2024 r., poz. 1061
ze zm.) w przypadku Klientów, będących Przedsiębiorcami.
3. Sprzedawca odpowiada za zgodność Produktu z umową w rozumieniu art. 43b Ustawy, istniejący
w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
4. Klient może żądać naprawy lub wymiany Produktu, a w przypadkach określonych w Ustawie -
złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy.
5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
6. Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres siedziby
Sprzedawcy, podany w § 3 niniejszego Regulaminu, na koszt Sprzedawcy.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r.
poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze
Sprzedawcą,
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014
r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
d) Klient może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
1. Dane osobowe Klientów przetwarza się zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej jako RODO.
2. Przetwarzanie odbywa się na podstawie artykułu 6 ust. 1 pkt. a i b RODO.
3. Dane osobowe Klientów zbierane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego
zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu
marketingowym.
4. Administratorem danych osobowych Klientów sprzedaży są Sprzedawca (dane kontaktowe są
podane w § 3 Regulaminu), Operator Selmo oraz Meta Platforms Ireland Limited.
5. Odbiorcą danych osobowych w serwisie Selmo mogą być: osoby zatrudnione oraz
podwykonawcy, podmioty świadczące usługi hostingu Serwisu oraz Aplikacji, dostawcy narzędzi
analitycznych, reklamowych i innych, które wspomagają marketing internetowy, operatorzy portali
społecznościowych, z którymi zintegrowane jest Selmo, podmiotom świadczącym na rzecz
Operatora Selmo usługi księgowe, prawne, z zakresu wsparcia IT oraz doradcze, organom
skarbowym, sądy i inne urzędy, bankom oraz operatorom usług płatniczych.
6. Odbiorcą danych osobowych Klientów podczas składania zamówień mogą być produkty Meta,
np. Facebook, Messenger czy Instagram, a także Partnerzy Facebook, dostawcy usług dla Facebook
oraz osoby trzecie współpracujące z Facebook.
7. Odbiorcą danych osobowych u Sprzedawcy mogą być osoby zatrudnione przez Sprzedawcę.
8. Dokonując Zamówienia, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych, niezbędnych
do realizacji umowy sprzedaży.
9. Dane osobowe Klientów Sprzedawcy, mogą być przekazywane poza Europejski Obszar
Gospodarczy, gdy jest to niezbędne do prawidłowego świadczenia usług, w związku z technicznymi
uwarunkowaniami bądź obowiązkami prawnymi. Każdorazowo dzieje się to jednak na podstawie
instrumentów prawnych zapewniających odpowiedni poziom ochrony, w szczególności
standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
10. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych przez Administratorów innych niż
Sprzedawca, Klient znajdzie na stronie internetowej Operator Selmo: https://www.selmo.io/politic,
a także na stronach internetowych Facebook:
https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
https://www.facebook.com/legal/controller_addendum .
11. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub
przesyłką kurierską, Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu
przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Sprzedawcy.
12. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą
płatniczą Sprzedawca udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi
obsługującemu powyższe płatności w Sklepie.
13. Klient ma prawo do sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych. Klient ma
prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
14. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem
możliwości zawarcia tejże umowy.
15. Klient może zgłaszać do Sprzedawcy skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzana jego
danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
16. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw
przyznanych na mocy RODO.
17. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda wówczas dane
osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a
po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może
podnosić Sprzedawca i jakie mogą być podnoszone wobec niego.
18. W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane
osobowe Klienta przetwarzane są przez Sprzedawcę tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania
umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń.
19. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia, o którym mowa w ust. 17 i
18 powyżej wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z
prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
§ 14 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim i zgodnie z przepisami prawa
polskiego.
2. Regulamin jest opublikowany na profilu Sklepu na portalu społecznościowym Facebook.
3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to
jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany
wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
4. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 - dniowym
wyprzedzeniem, zamieszczając nowy tekst Regulaminu na profilu Sklepu na portalu Facebook.
5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące
przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta czy ustawy o ochronie danych osobowych.